|
"W co się bawić z dziećmi?"- Marta Bogdanowicz (Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka).Wydawnictwo Harmonia
To zbiór piosenek i zabaw podzielonych na kategorię:
1. Piosenki i zabawy: Ja wśród innych
2. Zabawy ruchowe z opowieścią
3. Ciało i przestrzeń
Posiadają podkład muzyczny z tekstem i samą muzykę (3 płyty CD). Pod każdą z piosenek jest opisana zabawa.
To skarbnica zabaw naprawdę świetna POLECAM!!!
„Złota księga pomysłów" Każde dziecko to potrafi – Ursula Barff. Oficyna Wydawnicza "Delta"
To jedna z podstawowych książek, której nie może zabraknąć w żadnej dziecięcej biblioteczce.
Na jej treść składają się:
• kartki i zaproszenia na różne okazje
• dekoracje na stół
• niespodzianki na różne imprezy
• pamiątki z wakacji
• propozycje zabaw w domu i na podwórku
• laleczki i kukiełki dla domowego teatrzyku
• robótki na Wielkanoc, Boże Narodzenie,
• Dzień Matki i inne uroczystości.
Wszystkie propozycje prac ręcznych zostały:
• przejrzyście uporządkowane według różnych okazji
• wewnątrz rozdziałów zróżnicowane pod względem stopnia trudności
• krok po kroku w prosty sposób opisane i zilustrowane
• uzupełnienie o wykaz niezbędnych materiałów, w które należy się zaopatrzyć.
Na końcu książki oraz osobnym arkuszu zostały zamieszczone wzory i szablony do skopiowania, które mają oryginalną wielkość. Ułatwiają one dodatkowo wykonanie prac.
Wszystkim małym i dużym majsterkowiczom życzymy znakomitej zabawy i powodzenia w realizacji zawartych w książce pomysłów.!
"Gry i zabawy rozwijające dla dzieci młodszych. 50 przykładów zajęć do praktycznego wykorzystania." - Jadwiga Andrychowska-Biegacz; Wydawnictwo Oświatowe FOSZE; Rzeszów 2000r.
Świat dźwięku i obrazu niesie ze sobą duży ładunek emocjonalny, dzięki temu może stanowić dokładny materiał do zajęć terapeutycznych. Właśnie ta książka zawiera propozycje jak tą szansę wykorzystać i przez to samo pozycja ta może zainteresować terapeutów, nauczycieli, pedagogów szkolnych, wychowawców świetlic, opiekunów placówek pozaszkolnych, instruktorów domu kultury, studentów kierunków pedagogicznych.
Książka zawiera zabawy ze śpiewem i piosenki, zadania plastyczno - techniczne, ćwiczenia oparte na technikach psychogimnastyki, psychodramy, arte- i muzykoterapii. Te propozycje różnorodnych zajęć to wynik kilkuletnich poszukiwań i doświadczeń zawodowych autorki, pedagoga i terapeuty, dążącej do efektywnego wykorzystania niedocenianego potencjału tkwiącego w szeroko pojętej sztuce.
"Gry i zabawy z dziećmi" - Jackie Silberg; Media Rodzina; Poznań
Książka dostarcza pomysłów, dzięki którym każdą wolną chwilę można zamienić w wesołą zabawę, a zarazem sposobność do nauki. Autorka proponuje kilkuminutowe zajęcia z dzieckiem, które pomogą mu w rozwoju: koordynacji ruchowej, więzi emocjonalnej, wyobraźni, twórczego myślenia, sprawności językowej, umiejętności liczenia, zdolności obserwowania, umiejętności rozwiązywania problemów, poczucia humoru.
Krótkie GRY I ZABAWY Z DZIEĆMI znakomicie wypełnią wolne chwile, zapobiegną nudzie, urozmaicą deszczowe dni i rozładują napięcie. Doskonałe dla dzieci od dwóch do pięciu lat.
"Zabawy na rozwiązywanie konfliktów i napięć w grupie" - Birgit Fuchs; JEDNOŚĆ; Kielce 2006;
Grupy narażone są na różnego rodzaju zakłócenia, ponieważ każdy z ich członków wnosi swój indywidualny temperament, własne wyobrażenia o wartościach, a także osobiste życzenia i cele. Jak można w konstruktywny sposób poradzić sobie z napięciami i konfliktami w grupie? Autorka książki przedstawia ponad 100 zabaw, które sprawią, że nieposkromiona grupa stanie się zgranym zespołem. Zaprezentowane zabawy stwarzają bowiem doskonałą możliwość zapoczątkowania procesów grupowych, zastanowienia się nad nimi, usuwania kontrowersji oraz podkreslenia mocnych stron poszczególnych uczestników i pozytywnego włączenia ich do wspólnych działań.
"Zabawy dla maluchów. Różne propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym." - Almuth Bartl, Cornrlia Nitsch; Wydawnictwo JEDNOŚĆ; Kielce 2003;
Coraz więcej przedszkoli przyjmuje dzieci w wieku trzech lat, a czasem nawet i młodsze. Jednakże nie wszystkie oferty przedszkolne można dostosować do potrzeb i zainteresowań maluchów. W książce tej rodzice i wychowawcy znajdą wiele propozycji nowych i oryginalnych zabaw na cały dzień i na przeróżne okazje - zabaw, które całkowicie pochłoną uwagę małych dzieci, ale przede wszystkim zapewnią im wiele radości i pozwolą zdobyć pierwsze ważne doświadczenia wypływające z kontaktów z innymi dziećmi.
"Zajęcia sportowe w przedszkolu. Pomysły na każdy dzień." - Andrea Erkert; JEDNOŚĆ; Kielce 2004;
Ruch odgrywa niezwykle ważną rolę w rozwoju duchowym i emocjonalnym dzieci. Pomaga w odreagowaniu napięć, poprawia zdrowie fizyczne, a także pozwala dobrze poznać siebie oraz swoje otoczenie. Książka zawiera ponad 100 zabaw ruchowych, które doskonale nadają się do wykorzystania na zajęciach sportowych w przedszkolach. Propozycje te rozwijają motorykę, poczucie przynależności do grupy, orientację w przestrzeni, koordynację ruchów, wytrwałość, zdolność koncentracji i szybkość reagowania. Dzięki nim dzieci mają możliwość korzystania z doświadczeń zmysłowych i odkrywania własnych umiejętności.
"10 minut przerwy" - Klaus W. Vopel; JEDNOŚĆ; Kielce 1999;
Książka stanowi praktyczny zbiór 60 zabaw - eksperymentów, które z pewnością pomogą osobom biorącym w nich udział odprężyć się i zregenerować zarówno psychicznie, jak i fizycznie. Te minizabawy ułatwiają m.in. koncentrację uwagi oraz przywracają na nowo równowagę pomiędzy obiema półkulami mózgu, systemem nerwowym i sferą cielesną. Natomiast z psychologicznego punktu widzenia pozwalają one: zintegrować wydarzenia i uczucia, zasymilować poznany materiał z wiekszą całością, poszerzyć zasięg rozumienia, rozwinąć optymistyczną perspektywę i pozytywny obraz samego siebie. Uczestnicy tych zabaw - przerw szybko odczuwają ich dobroczynny wpływ oraz przekonują się, jak bardzo mogą one polepszyć wyniki pracy w grupie, której rozwój staje się bardziej harmonijny i twórczy.
"Gry i zabawy w przedszkolu" - D. Chauvel, V. Michel; Wydawnictwo CYKLADY; Warszawa 1999;
Książka podzielona jest na cztery części: gry tradycyjne, ułożone wg stopnia trudności; gry tematyczne, inspirowane innymi zajęciami lub przeżyciami grupy; gry wymyślone i sporządzone przez dzieci, z zastosowaniem nowych reguł; oraz gry edukacyjne, przygotowane i prowadzone przez wychowawców i nauczycieli. Każda część składa się z konspektów ułatwiających praktyczne wykorzystanie pomysłów. Obejmują one: wyszczególnienie niezbędnych materiałów, opis przygotowania, cel i reguły gry, przebieg i ewentualne warianty zabawy oraz wskazanie celów edukacyjnych, realizowanych podczas zajęć. Proponowane przez autorki gry i zabawy są znakomitą okazją do realizacji najważniejszych celów dydaktycznych w przedszkolu, takich jak: rozwój intelektualny dziecka (ćwiczenie pamięci, nauka logicznego myślenia), wychowanie społeczne (rozumienie innych, umiejetność przegrywania) oraz rozwój fizyczny (sprawność ruchowa, precyzja i szybkość wykonywania zadań).
"Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli." - Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska; WSiP; Warszawa 1997;
Książka jest adresowana do dorosłych, którzy chcą wspomagać rozwój umysłowy dzieci i dobrze przygotować je do szkoły. Książka zawiera autorski program edukacji matematycznej sześciolatków, metodykę prowadzenia zajęć i opisy konkretnych ćwiczeń. Uzupełnieniem książki jest "Dziecięca matematyka. Pomoce do zajęć." Całość jest kolejną publikacją z serii Edukacja matematyczna w domu, w przedszkolu i w szkole.
"Dziecięca matematyka" powstała w wyniku badań naukowych zmierzających do połączenia w jeden proces: - intensywnego wspomagania rozwoju inteligencji operacyjnej dzieci; - kształtowania odporności emocjonalnej potrzebnej dzieciom do pokonywania trudności; - rozwijanie umiejętności mamtematycznych stosowanych w codziennym życiu i wymaganych potem na lekcjach matematyki. Taki zakres kształcenia sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci i dobrze przygotowuje je do nauki matematyki w szkole. Z "Dziecięcej matematyki" mogą z powodzeniem korzystać rodzice prowadzący zajęcia z dzieckiem w domu, a także nauczyciele uczący dzieci w przedszkolu i w szkole.
| |